Mesafeli Satış Sözleşmesi

Madde 1- Taraflar

1.1. Satıcı

Adı : {FIRMA_YASAL_ISMI}

Adresi : {FIRMA_YASAL_ADRESI}

Email : {MH_EMAIL}

1.2. Alıcı

Adı/soyadı/Ünvanı : {UYE_AD}  {UYE_SOYAD}

Adresi : {SATIS_TESLIMAT_ADRES}

Telefon: {UYE_TELEFON}

Email: {UYE_EMAIL}

Madde 2- Konu

İşbu sözleşmenin konusu, ALICI’ nın SATICI’ ya ait {SITE_ADRESI} internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış ücreti belirtilen ürünün satışı ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve 29188 sayılı Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.

Alıcı, satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri satışa konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı, ödeme sekli ve satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkı, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde satıcı tarafından bilgilendirildiğini, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında mal/hizmet sipariş verdiğini is bu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder.

{SITE_ADRESI}’dan alıcı tarafından verilen sipariş üzerine düzenlenen fatura işbu sözleşmenin ayrılmaz parçasıdır.

Madde 3- Sözleşme Konusu Ürün/Ödeme/Teslimat Bilgileri

Elektronik ortamda alınan ürün/ürünlerin satış bedeli, ödeme şekli, fatura bilgileri ve sözleşmenin tebliğ edileceği ALICI’ nın mail adresi yukarıda belirtildiği gibidir. Fatura edilecek kişi ile sözleşmeyi yapan kişi aynı olmak zorundadır. Yukarıda yer alan bilgiler doğru ve eksiksiz olmalıdır. Bu bilgilerin doğru olmadığı veya noksan olduğu durumlardan doğacak zararları tamamıyla karşılamayı alıcı kabul eder ve ayrıca bu durumdan oluşabilecek her türlü sorumluluğu alıcı kabul eder.

SATICI gerekli gördüğü durumlarda, ALICI’ nın vermiş olduğu bilgiler gerçekle örtüşmediğinde, siparişi durdurma hakkını saklı tutar. SATICI siparişte sorun tespit ettiği durumlarda ALICI’ nın vermiş olduğu telefon, e-posta ve posta adreslerinden ALICI’ ya ulaşamadığı takdirde siparişin yürürlüğe koyulmasını 15 (onbeş) gün süreyle dondurur. ALICI’ nın bu süre zarfında SATICI ile konuyla ilgili olarak iletişime geçmesi beklenir. Bu süre içerisinde ALICI’ dan herhangi bir cevap alınamazsa SATICI, her iki tarafın da zarar görmemesi için siparişi iptal eder.

SÖZLEŞME KONUSU MAL VE HİZMETİN TEMEL NİTELİKLERİ ve FİYATI (KDV DAHİL)

Ürün Adları ve Toplam Satış Bedelleri:

{SIPARIS_TABLO}

{FIRMA_EFT_TABLO}

Madde 4- Sözleşme Tarihi ve Mücbir Nedenler

Sözleşme tarihi, alıcı tarafından siparişin verildiği tarihtir.

Sözleşmenin imzalandığı tarihte mevcut olmayan veya öngörülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini ya da bunları zamanında yerine getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (Doğal afet, savaş, terör, ayaklanma, değişen mevzuat hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza vb.) olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı olarak bildirecektir.

Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz ) gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.

Madde 5- Satıcının Hak ve Yükümlülükleri

5.1. Satıcı, 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve 29188 sayılı Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir haller dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.

5.2. 18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler {SITE_ADRESI}’dan alışveriş yapamaz.

5.2. Sistem hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlıklarından {SITE_ADRESI} sorumlu değildir. Buna istinaden satıcı, internet sitesindeki sistemden, dizayndan veya yasadışı yollarla internet sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya çıkabilecek tanıtım, fiyat hatalarından sorumlu değildir. Sistem hatalarına dayalı olarak alıcı satıcıdan hak iddiasında bulunamaz.

5.3. {SITE_ADRESI} den kredi kartı (Visa, MasterCard , vs. ) veya kapıda ödeme veya mobil ödeme veya banka havalesi/EFT ile alışveriş yapılabilir. Kapıda ödemesi ya da havale/EFT’si yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da mobil ödemenin başarı ile gerçekleştiği ya da kapıda ödemenin yapıldığının merkezimize bildirildiği ya da sözleşmede belirtilen IBAN numarasına belirtilen tutarın yatırılıp satıcının hesabına geçtiği zamandır. Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme yöntemleri kabul edilmez.

Madde 6- Alıcının Hak ve Yükümlülükleri

6.1. Alıcı, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir sebepler dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.

6.2. Alıcı, sipariş vermekle birlikte iş sözleşme hükümlerini kabul etmiş sayıldığını ve sözleşmede belirtilen ödeme şekline uygun ödemeyi yapacağını kabul ve taahhüt eder.

6.3. Alıcı, {SITE_ADRESI} internet sitesinden satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa konu üyelik paketleri ve/veya ürünlerin temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı, ödeme şekli, işbu hizmetlere erişim koşulları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkı, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde bilgi sahibi olduğunu bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder.

6.4. Bir önceki maddeye bağlı olarak Alıcı, satışa konu üyelik paketleri ve/veya ürünlerin sipariş ve ödeme koşullarının, ürün kullanım talimatlarının, olası durumlara karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu {SITE_ADRESI} sipariş/ödeme/kullanım prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.

Madde 7- Sipariş/Ödeme Prosedürü

Sipariş:

Alışveriş işlemi başlatılan ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli işlemlerde toplam taksit tutarları) alıcı tarafından onaylandıktan sonra, ilgili banka kartının posu üzerinden işleme alınır.

Süreçteki herhangi bir aksama durumu ya da kredi kartı ile ilgili ortaya çıkabilecek problemler alıcıya sözleşmede belirttiği telefon/faks/e-mail yollarından biri veya bir kaçı kullanılmak sureti ile bildirilir. Gerekirse alıcıdan bankası ile görüşmesi istenebilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da mobil ödemenin başarı ile gerçekleştiği ya da kapıda ödemenin yapıldığının merkezimize bildirildiği ya da sözleşmede belirtilen IBAN numarasına belirtilen tutarın yatırılıp satıcının hesabına geçtiği zamandır.

Ödeme:

{SITE_ADRESI}’de, internet ortamında kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen alıcılara kapıda ödeme, havale/EFT ve mobil ödeme ile sipariş imkanları sunulmuştur.

Ürünün tesliminden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının Alıcı’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini Satıcı’ya ödememesi halinde, Satıcı ürün/ürünler bedelini Alıcı’dan.

Alıcı kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih etmiş ise ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki “Kredi Kartı Sözleşmesi” kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

Madde 8- Sevkiyat/Teslimat Prosedürü

Sevkiyat:

Sipariş onayı mailinin gönderilmesi, kapıda ödemenin alındığının merkeze bildirilmesi, havale/EFT’nin SATICI’nın hesabına geçmesi veya mobil ödemenin başarı ile gerçekleşmesi ile birlikte, sözleşme konusu ürün/ürünler, yasa ve yönetmeliklerle belirlenen siparişin SATICI'ya ulaşmasını takip eden, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI'nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak işbu 30 (otuz) günlük süre içinde ALICI veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir. Stokta ürün bulunmaması durumunda ALICI siparişini iptal edebilir. Bu halde de ALICI siparişin iptal edilmesini veya teslimat süresini bekleyerek siparişe konu ürün(lerin) teslim edilmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI'nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 14 (on dört) gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir.

Teslimat:

Paketlerinizin, alışverişiniz sırasında size belirtilen süreler içinde teslim edilmemesi durumunda {MH_EMAIL} e-posta gönderebilirsiniz. Kargo takip numaranızla kargo firmasının web sitesinden kargo takibi yapabilirsiniz. Paket teslim alındıktan sonra kargo firmasının görevini layıkıyla yaptığı kabul edilmiş sayılır. Bu yüzden; Teslimat sırasında hasarlı olduğunu tespit edilen paketler kabul edilmeyip tutanak tutturulmalıdır ve tutanak {MH_EMAIL}’a bir e-posta aracılığıyla iletilmelidir. {MH_EMAIL} ürünü yeniden temin edip, en kısa zamanda teslimatın tekrarlanmasını sağlayacaktır.

Madde 9 – Cayma Hakkı

6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği, Alıcı tarafından açılmış olan ses veya görüntü kayıtları (DVD, CD ve Kaset vb.), basılı ürünler (Kitap, dergi vb.), yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemeleri hakkında ne olursa olsun ‘cayma hakkı’ kullanılamaz.

29188 sayılı Mesafeli satış sözleşmesi yönetmeliğinin 15. maddesinin ğ bendine göre, sözleşme konusu ürünlerde Alıcının cayma hakkı bulunmamaktadır.

İlgili maddenin Resmi Gazete yayını için tıklayınız. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/11/20141127-6.htm

Madde 10- Gizlilik

Alıcı tarafından iş bu sözleşmede belirtilen bilgiler ile ödeme yapmak amacı ile satıcıya bildirdiği bilgiler satıcı tarafından 3. şahıslarla paylaşılmayacaktır.

Satıcı bu bilgileri sadece idari/ yasal zorunluluğun mevcudiyeti çerçevesinde açıklayabilecektir. Araştırma ehliyeti belgelenmiş her türlü adli soruşturma dahilinde satıcı kendisinden istenen bilgiyi elinde bulunduruyorsa ilgili makama sağlayabilir.

Kredi Kartı bilgileri kesinlikle saklanmaz, Kredi Kartı bilgileri sadece tahsilat işlemi sırasında ilgili bankalara güvenli bir şekilde iletilerek provizyon alınması için kullanılır ve provizyon sonrası sistemden silinir.

Alıcıya ait e-posta adresi, posta adresi ve telefon gibi bilgiler yalnızca satıcı tarafından standart ürün teslim ve bilgilendirme prosedürleri için kullanılır. Bazı dönemlerde kampanya bilgileri, yeni ürünler hakkında bilgiler, promosyon bilgileri alıcıya gönderilebilir, Alıcı bu izni Satıcı’ ya verdiğini kabul beyan ve taahhüt etmektedir.

Madde 11- Uyuşmazlık Durumunda Yetkili Mahkeme ve İcra Daireleri

İşbu sözleşmenin uygulanmasından kaynaklanan uyuşmazlık halinde, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca her yıl Aralık ayında ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile Alıcı’nın veya İSTANBUL Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.